Feeling zen in Koh Lanta

22 april 2019 - Koh Lanta, Thailand

14 maart

Ferry tijd! Dit maal op naar Koh Lanta, we left one man behind (tijdelijk). Hij wilde nog een dag extra blijven op phi phi. Dus, gingen wij met zijn vijven verder. Aangekomen in Koh lanta had een van de vijf een ander hostel geboekt en ook van hem namen wij afscheid (tijdelijk).

De Belgen en de Nederlanders waren nog over, waardoor wij ‘normaal’ Nederlands konden praten. Vernoem nooit het woord ‘kontzak’, want ze lachen je uit :P. Wij hadden een overheerlijk hostel aan het strand, wat heerlijk was voor Shanna aangezien zij elke ochtend om 8 uur al wakker is. Wij waren aardig bekaf door phi phi en de reis naar koh lanta, dat wij alleen nog naar het strand gingen en vervolgens vroeg onder het wol.

15 maart

Spring maar achter op bij mij, achter op de scooti. Heerlijk! Vandaag gingen wij met zijn tweeën op pad, want de rest was lui.

Met zijn tweeën op de scooter klaar om naar de ‘tiger cave’ te gaan. Dit was een partijtje heftige pad, gelukkig is Vera nog steeds the amazing driver talent en reed zij over de paden die bestonden uit verschillende soorten stenen, vol met zand en hellingen vol met kiezelstenen. Een hele tocht voor niks... Wij begonnen aan de klim op onze teenslippers en bedachten ons dat dit niet het slimste idee was. Na een onwijs goede en dappere poging van ons keerde wij weer terug naar de scooter, om er achter te komen dat er op het bordje stond ‘do not go with flipflops’ bedankt voor de waarschuwing :’).

Gelukkig geven wij niet meteen alles op en reden wij met de scooter langs alle prachtige stranden en bezochten wij de ‘Klong Chak Waterfall’.

Op de terug weg naar huis, stopte de scooter ineens mee toen wij te hard over een hobbel heen gingen, woeps... Na een paar klappen te hebben gegeven startte hij weer en kon de weg vervolgd worden.

Terug gekeerd bij ons hostel wilden wij wel met zijn vieren gaan avondeten, maar wij hadden 1 scooter voor 4 personen. Oplossing! Met zijn vieren op 1 scooter! Dit is echt tot nu toe het grappigste wat wij hebben gedaan en wij zijn nog steeds verbaasd dat het gelukt is. Helaas hebben wij hier geen foto’s van. Veel andere backpackers lachten zich rot, want dit is iets wat normaal alleen de locals doen.

16 maart

Hostel switch! Er was een ander hostel genaamd slackliness, waarbij je kon slacklinen over het zwembad. Een van de Belgen wilde daar graag heen en daarom verhuisde wij onze spullen naar dat hostel. Eenmaal aangekomen was het een beetje een sneu zooitje. Er waren bijna geen andere backpackers en er zaten twee scheuren in het zwembad, waardoor deze niet helemaal gevuld was. Oplossing! Scooters huren en weer touren. Dit maal wel met zijn vieren!

17 maart

Nog een dag van scooters huren en touren. Als of wij dat nog niet genoeg hebben gedaan! Wij zijn er in ieder geval zeker nog niet klaar mee! Koh Lanta staat in het teken van no stress, beetje chillen en absoluut geen haast. Wij hebben dan ook zeker volgends dit geleefd.