Op zoek naar opa Spiessens in Kanchanaburi

22 april 2019 - Kanchanaburi, Thailand

26 maart

Na een leuke avond, was het tijd om weer door te gaan! Bij toeval haalden we de taxi echt net, anders hadden we een dag langer moeten blijven. Eenmaal in de taxi, was vera iets vergeten en rende ze terug. Ja, nu heeft ze alles. Na 3 meter, bedacht ze zich dat ze nog iets vergeten was en ging de taxi weer terug. Nu hebben we echt alles en gingen we naar de ferry. De ferry leidde ons naar surat thani en via daar gingen wij met de bus naar Bangkok.

Eenmaal aangekomen in Bangkok moesten wij de bus vinden naar Kanchanaburi. Het was heel erg wennen in eens de City life en doordat wij niets konden vinden was het niet erg fun. Bij de bus aangekomen hoorde wij dat die pas over 8 uur weer zou rijden. Met een Thaise jongen hebben wij uiteindelijk een taxi gedeeld naar kanchanaburi en kwamen wij aan bij ons hostel om 1 uur ‘s nachts.

27 maart

Na heerlijk te zijn wakker geworden in een onwijs schoon hostel namen wij na een ontbijtje de scooter op weg naar de watervallen. Na een tijdje onderweg te zijn, kwamen wij erachter dat het 2 uur duurt voordat je er bent en dat je dan ook nog is 2 uur op de scooter terug moet. Dat was iets te enthousiast en zijn wij naar de river kwai gegaan. Wij hebben daar gelopen over de brug en hebben de trein gezien! Verder gingen wij naar de tempel achter de brug welke echt prachtig was. Geluncht bij de floating restaurant en op naar de begraafplaats van kanchanaburi, waar Shanna’s overgrootvader de heer A.L. Spiessens ligt. Met een prachtig boeketje (besteld door shanna’s mama online) lag hij er natuurlijk als mooiste erbij. De begraafplaats is erg indrukwekkend, aangezien het een van de best onderhouden begraafplaatsen op de wereld is.

28 maart

Watervallen poging 2! Helaas waren wij te langzaam in de ochtend, waardoor we alsnog niet naar de watervallen konden :(. De bus vertrok om 5uur Pm naar Chiang Mai, dus toen hebben wij daar maar op gewacht. Het was een bus reis van 12 uur.