In love with the elephants, Chiang Mai

22 april 2019 - Chiang Mai, Thailand

29 maart

Om 6 uur ‘s ochtends aangekomen in Chiang Mai. Via Facebook hadden wij expres nog een berichtje gestuurd of dat wij al eerder konden inchecken en dat was prima. Daar aangekomen was er niemand, dus moesten wij voor de deur wachten terwijl wij werden opgegeten door de muggen. Eenmaal binnen gingen wij direct naar ons bed om te slapen.

Toen de ogen weer open gingen, hebben wij al wandelend (!!) door Chiang Mai de tempels bezocht. In Chiang Mai, was een klein restaurantje genaamd ‘Into the woods’ dit was een op de film gebaseerde thema restaurant en een van de schattigste dingen die je zal zien. Het eten is hier ook geweldig en dan voornamelijk de stew beef!

In de avond hebben wij een cooking class gevolgd en dit was echt geweldig. Wij hebben dingen gemaakt als; red curry, pad Thai, banana spring rolls, noodle soup, chicken salad en papaya salad. Met het receptenboekje mee naar huis, kunnen wij dit thuis ook uitproberen!

30 maart

Olifanten! Absoluut een van de mooiste dagen uit ons leven! Op deze dag gingen wij naar het ‘Maerim Elephant Sanctuary’. Aangekomen konden wij meteen beginnen met het voeren van de olifanten. Hierna moesten wij ons omkleden in traditioneel mahout kleding. Dit is een blauwe outfit, omdat olifanten deze kleur kunnen vatten. Er volgde een kleine wandeling met de olifanten, waarmee wij ze op een open terrein nog mee konden knuffelen en bananen konden voeren. Hierna was het tijd om met de olifanten te badderen in modder en hen vervolgens schoon te maken in het water. De blijheid van deze olifanten en die van ons was verbazingwekkend groot en ongelofelijk mooi.

Terug bij het begin, werd ons nog geleerd om hun traditionele soep te maken met noodles en kip. Met een shirt van deze plek en de foto’s op zak keerde wij als de gelukkigste meisjes terug naar ons hostel.

In de avond zijn wij nog naar de markt geweest, welke niet normaal lang was.

31 maart

Na nog een klein rondje Chiang Mai, met een lunch bij onze fav ‘into the woods’ was het tijd om terug te gaan naar Bangkok. Wij werden om 4 uur Pm omgehaald en de bus vertrok om 6 uur Pm. Deze bus reis duurde 10 uur. Bij het wachten en het instappen van de bus, waren wij nogal giechelig. Dit leidde tot mensen die sssst naar ons riepen, woeps :P.