Chillen in Langkawi, Maleisië

23 maart 2019 - Langkawi, Maleisië

Hoi hoi,

Wij zijn nog steeds onderweg! Helaas zijn wij alleen niet zo vlug en snel met het posten van de blog. De afgelopen dagen hebben wij het ‘niet snel zijn’ ook vaak naar ons kop geslingerd gekregen. Uiteindelijk gaat het er niet om wanneer, hoe of laat, als het er maar van komt.

5 maart                                                         Op naar Langkawi in Maleisië!
We gingen als eerst met de metro vanaf ons hostel naar de bus. Met de bus moesten wij uitstappen en door een paspoort controle waar wij niets van wisten. Het gevolg hiervan te laat voor de volgende bus. Gelukkig kwamen wij na de paspoort controle een ontzettend vriendelijke man tegen die ons hielp aan een taxi, waarmee wij optijd op het vliegveld zouden komen en onze vlucht zouden halen! De taxichauffeur zei; dat je voor zo een kleine vlucht maar 45 minuten van te voren aanwezig hoeft te zijn. Heel anders dan in Nederland, waar je altijd minstens twee uur van te voren aanwezig moet zijn. Pas eenmaal toen wij in het vliegtuig zaten, was de stress voorbij. Op langkawi werden wij door iedereen vrolijk begroet en bracht de taxi ons naar het hostel.
Wij wilden heel graag naar het strand en dachten van; ‘nah, we kunnen wel door een of ander resort lopen’. Aangekomen op het strand, waren wij aan het chillen toen er een bewaker aan kwam en zei dat hij video beelden van ons had. Hierop was te zien hoe wij over het resort lopen, nou dat mag dus blijkbaar niet en we kregen een waarschuwing. Woeps :p
Hierna zijn wij gaan eten aan het strand en hebben nog een spelletje ‘weerwolven’ gedaan met andere backpackers uit het hostel.

6 maart
Wij hadden bedacht om scooters te gaan huren en over het eiland te touren. Twee andere meiden uit het hostel waren dit ook van plan en vroegen of wij met heb mee gingen. Prima! Eerst naar het dorpje gelopen en scooters gehuurd bij die ‘ene’ goedkope tent (er zaten echt 20 tentjes naast elkaar en een van die was de goedkoopste). In het begin was het heel erg wennen om scooter te rijden vooral in de dorpjes en omdat ze hier links rijden inplaats van rechts. Gelukkig is Vera een mega pro, wat zij later ook zal bewijzen.
Als eerste stop gingen wij naar de ‘seven waterfalls’
De trap die wij moesten nemen was heel vermoeiend maar het was het zeker waard. Het was heel leuk om over de rotsen te glijden en van het uitzicht te genieten. Toen we onderweg waren naar het strand kwamen wij aapjes tegen langs de weg. Zo leuk en ze zijn slim! Eerst naar rechts en dan naar links kijken voordat zij gaan oversteken.
Tijdens de rit zochten we ook een ATM, maar dat is echt hopeloos hier.
Na een korte tussenstop van nasi goreng met kip, gingen we weer verder.
Skull beach was het strand van bestemming en het zou het mooiste strand van het eiland moeten zijn. Witte stranden heeft het in ieder geval zeker en je kijkt uit over andere kleine eilandjes in bijzondere vormen.
Hierna gingen wij weer terug naar de scooter plek om de scooter terug te geven en hebben wij op het strand nog een cocktail gedronken.

7 maart
Deze dag staat in het teken van niks moet alles mag. Wij waren moe en hadden  uitgeslapen. Toen wij wakker waren zijn wij wezen ontbijten en hebben wij heel de dag op het strand gespendeerd. Op het strand waren wij weer inslaap gevallen en toen was shanna zo rood als een kreeft. In de avond zijn wij met de andere backpackers uit het hostel nog naar het strand gegaan om te chillen en de ‘plankton’ te bekijken.

8 maart
Secret beach was the place to be, voor vandaag. Wij begonnen de dag met te plannen van hoe wij verder moesten doorreizen naar Krabi in Thailand. Gelukkig gingen er nog 4 andere van ons hostel met ons mee, waardoor wij het niet helemaal alleen hoefte te plannen. Hier zijn wij echt dik 2 uur mee bezig geweest.
Rond 14:00uur waren wij eindelijk klaar met plannen en kon er ontbeten worden.
Toen was het tijd voor de veelbelovende secret beach. Wij hebben daar met ze alle naar de zonsondergang gekeken, om vervolgens een groot kampvuur te maken en te zwemmen met de licht gevende plankton. Dat laatste was echt amazing, Shanna heeft bijna heel de avond rondjes lopen zwemmen, omdat zij er geen genoeg van kon krijgen!

9 maart
Gingen wijdoorreizen naar thailand! Onze eerste stop was het eiland Krabi. Wij gingen rond 15:00uur weg naar de ferry met 4 andere van ons hostel.  Na de ferry moesten wij nog 5 uur met de bus. Toen wij aankwamen was het 01:00uur ‘s nachts en moesten wij nog opzoek gaan naar een hostel in Krabi town, want die hadden wij nog niet geboekt.
Wij zijn van hostel naar hostel gelopen, bijna aangevallen door bange zwerf honden en allemaal tevergeefs. Uiteindleijk vonden wij een hostel om 04:00uur ’s nachts, puur geluk, want de eigenaar was nog voetbal aan het kijken.
Het hostel was heel erg luxe! Samen een eigen kamer met een douche en wc. Raar om te beseffen, maar wij vinden dat nu echt geweldig als wij daar ineens terecht in komen! Wij hebben heerlijk geslapen en een paar uur later ging het avontuur in thailand verder!

Dikke smakkerd en brede glimlach,

Vera en Shanna

ps: Hostel 19 is een absolute aanrader om daar te verblijven. Lief personeel en altijd geweldige mensen om je heen!

1. Myrna Spiessens:
    23 maart 2019
    Wat is het heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben liefjes, geweldig gewoon 😊. Ik snap heel goed dat jullie niet veel tijd hebben om te schrijven hoor haha. 💖💖😘😘😘
  2. Oma en opa Hazeu:
    23 maart 2019
    Geweldig om met jullie zo de reis mee te maken, wij begrijpen best dat er weinig tijd is om te schrijven en dan ook nog zin hebben, maar wij zijn blij wat te horen, want we zijn zo nieuws gierig,hoe het jullie vergaat zo ver weg van ons allemaal,lieve meiden ik hoef niet te schrijven genieten jullie wel .want dat lezen we , ook de foto,s geweldig leuk hoor, veel plezier nog ,lieve groet van oma en opa
  3. Oma en opa de graaf:
    23 maart 2019
    Wat een leuke verhalen wat jullie daar allemaal meemaken en
    doen.!!
    Nou lieve Meiden geniet maar lekker verder van jullie avontuur!,
  4. Heidi ,john,martijn en danny en binky😘:
    23 maart 2019
    Was weer geweldig om te lezen!,wat schrijven jullie leuk
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten!😘
  5. Arean Groenevelt:
    24 maart 2019
    Leuk om alles te lezen. Geniet maar lekker😘☀️
  6. Oma en opa Hazeu:
    25 maart 2019
    Zo we hebben is even alle foto,s bekeken, wat hebben jullie er al veel gemaakt,voor ons is het geweldig om deze te zien. leuk hoor ga lekker door zo .
    groetjes van ons beiden